Stránky

Tip pro produkťáky a marketing v bankách

Milí,

po minulém rozčilení nad nemožností objednání se u Fio banky, jsem se otřepal a našel si produkt jinde.. každopáně i tady máme pár nešvarů, takže pokračujeme v seriálu doporučení pro banky. Mimochodem na minulý článek se podívalo cca 25 lidí přímo ze sítě Fio... to mě těší a zase si u mě udělali malé plus, ne že by jich měli málo, ale jejich současný systém je pro mě zrkátka neprůchozí.

Milé banky, když si u Vás někdo zakládá podnikatelský účet, tak jsou nevhodné otázky typu:

  • Kolik máte dětí?
  • Bydlíte v podnájmu?
  • Jste svobodný?
  • Co je hlavní šložka Vašeho podnikání?
  • Plánujete do budoucna nějaký náš úvěr?

Když člověk přijde založit účet, tak chce účet! Víme, že se na tyhle věci ptáte, abyste pak mohli klientovi cpát předschválené úvěry... Založení účtu by mělo spočívat v předání občanky (ověření živnosťáku na netu) a pak několika otázek od úřednice, ale všechny uzavřené nebo výčet: „Chcete smartphone bankovnictví?“ „Chcete embosovanou nebo obyč kartu?“ a kdykoli v průběhu prostor pro dotazy klienta.

Podnikatel si jde koupit produkt, bude za něj platit a bude bance svěřovat část svých peněz a spoléhat na ni, že nebude při běžných operacích brzdit jeho podnikání. Je to banka, která by se měla představit klientovi (nenásilně, třeba formou posterů, nebo pěkné brožurky s historií a prioritami, fotkami zaměstnanců dané pobočky a podobně...), ne naopak.

Když do telefonu sdělíte, že si mám vzít dva doklady, tak byste je po mě pak měli chtít. Ten rodný list jsem hledal 30 minut a zbytečně.

Když máte akční produkt, který je výrazně výhodnější než běžné bronze/silver/gold produkty a stojí o dvacet korun víc než bronze, tak nabídnout mi produkt silver, který nemá jedinou výhodu a je dražší, je chyba kterou prostě neokecáte. Když se pak zeptám: „A proč jste mi teda nabídla ten silver. Pochopil jsem Váš Complete proudukt špatně a má nějakou nevýhodu?“ a odpovíte „No pochopil jste to dobře, nevýhody nemá, je levnější a má neomezené operace zadarmo, ukažte mi ten letáček co jsem Vám dala!“ a „No já Vám nabídla standartní, tohle je naše speciální nabídka totiž... tákže tedy ten Complete?“ no tak si zkrátka na důveryhodnosti nepřidáte.

Podobně to je s výčty... ok máte nějaký číselník oborů podnikání, ten není shodný s živnostmi (pech) a chcete to asi jen pro posuzování bonity pro produkt, který zatím nechci. Tak když já povím: „Budu dělat weby, zkuste tam najít webdesign“, tak by pětiminutové marné hledání ve výčtu možností nemělo končit z Vaší strany: „Koukám že máte na živnosťáku i fotografování, nemůžu tam vybrat tohle, ono na tom stejně nezáleží.“

A na závěr inovativní tip:
Bylo by hezké kdyby si klient mohl zvolit číslo účtu shodné jako je jeho IČ. Bylo by to takové fešácké.

Moje fotografie

Štítky

Použití fotek

Fotografie na webu, které jsou opatřené vodotiskem jsou moje a jsou chráněné autorským zákonem. Fotky můžete kopírovat na své Facebooky a blogy, pokud jsou nekomerčního charakteru a pokud mě uvedete jako autora. Za odkaz zpět na celou galerii budu rád a uvítám i když mi dáte vedět, že se vám fotka líbí a půjčujete si ji, třeba do mailu nebo komentářů pod galerií. Díky

Profily

Další odkazy