Stránky

Proč FIO nebude banka pro mě.

Milí, rozjíždím malé podnikání, chci si založit druhý bankovní účet, abych v tom měl větší pořádek a nemusel importovat do účetnictví záznamy z hlavního bankovního účtu, které s podnikáním nesouvisí.

Má volba č. 1 padla na Fio banku.. poměrně zavedenou firmu, v českém vlastnictví, která navíc nechce poplatky a má tři pobočky v Brně. Krom toho její internetové bankovnictví je prý dosti kvalitní, mají jakési API, mají systém na investice do akcií atd.

První pokus

Pro živnostníky nenabízí možnost sjednání online (přestože píší, že údaje o živnosti si stáhnou sami), tákže pěšky.

Tak jsem šel včera kolem 9. ráno na pobočku na Nových Sadech. Mají tam tři přepážky, jedna z toho je pokladna. Obě bývající byly obsazené nějakými hovornými pány a předemnou byly dva lidé... Když jsem přišel nikdo neřekl ani bů, rezervační (lístečkový) systém nemají, takže jsem jen seděl a počítal jak dlouho to může trvat, pokud si oba přišli vyřídit účet nebo probrat možnosti financování bydlení... přece nebudou chodit kvůli maličkosti, to by vyřídili přes net nebo telefonicky.

No kdo mě znáte tušíte... vydržel jsem 10 minut a pak trochu nasupeně odešel... zase ani bů.

Druhý pokus

No zkusím jinou pobočku, třeba bude větší a nebo tam budou mít dokonce rezervační systém. Šel jsem kolem 3. hodiny na Joštovu. Stejný případ, jen přibyly dvě přepážky na investice a jedna z přepážek pro bankovní služby nebyla obsazená... Předemnou byly 4 lidi. Oukej... dal jsem 15 minut a odešel 3. v řadě.. ušetřil jsem si tak 15-90 minut svého života.

Třetí pokus

Zavolám jim, oni si to předchystají nebo mě aspoň pozvou na konkrétní hodinu, tak to určitě dělaj všichni a jen já byl včera idiot. Volal jsem po deváté na pobočku na Nových Sadech... nikdo nebral, automat mi do telefonu převykládal kde najdu kontakty (jako bych si je tam předtím nenašel!) a kde můžu poslat email!

No nakonci mi dovolil máčknout jedničku, že prej mi zavolaj zpět. A taky jo... zhruba za tři hodinky mi volají jako na zavolanou. Objednat se nejde, berou to postupně, a zrovna oni na Nových Sadech prý mají volněji - mou zkušenost ze včera přešel opakováním stejných vět. Ještě jsem se optimisticky zeptal, jestli třeba ta třetí brněnská pobočka nemá ten systém s lístečky... nemá.

Tak jsem pánovi vysvětlil, že takovýhle chaos není pro mě a čekat neurčitou dobu mezi 0-120 minutami mi přijde poněkud nešťastné. On mi ještě jednou zopakoval své tři věty a já se rozloučil. (Jestli on ten automat nebyl lepší.)

FÍÍJO!

No tákže, na FIO prdím. Ať si rozmyslí co chtějí. Třeba u Sberbank taky nemají rezervace, ale můžu se objednat a i když jsem to neudělal tak po chvíli, co jsem postával se mě někdo vždycky alespoň zeptal na co čekám a co bych si přál.. obvykle přidali o odhadovanou dobu, na jak dlouho to vidí.

BTW: Kamarádka psala, že prý jsou velmi příjemní... no ale to já holt nezjistím.
BTW2: A to já jsem ještě v pohodě, ale už vidím produktnívního top manažera jak tam někde sedí nebo freelacera co bere 1500 na hodinu, jak se zadarmo nudí v modré sesli.

Ján Franek, tiskový mluvčí Fio banky 15. května 2013 14:18
Dobrý den, dovolte mi reagovat na Váš článek. Klientští pracovníci Fio banky se na pobočce vždy věnují klientům v pořadí, v jakém tito přicházejí. Pokud naši bankéři jednají s klientem, nepovažujeme za vhodné toto jednání přerušovat, aby mohli pozdravit každého nového návštěvníka pobočky, případně komunikovat telefonicky s jinými klienty. Zároveň pokud jsou všichni klientští pracovníci plně vytíženi, není možné zjišťovat potřeby čekajících klientů. Přesto děkujeme za podnět - zvážíme, zda by nebylo možné fungování našich poboček dále zlepšit, a to při zachování našeho konceptu minimálních či nulových poplatků, který samozřejmě vyžaduje minimalizaci i na straně nákladů. Věříme, že náš podnikatelský účet zcela bez poplatků je pro klienty atraktivní. Občasným špičkám na pobočkách se momentálně bohužel vyhnout nelze, po založení účtu je však možné běžné úkony realizovat elektronicky a navíc bez poplatků.
Jan Daniel 15. května 2013 14:25
Vážím si Vaší reakce. Doporučil bych Vám alespoň zavést možnost rezervace přesného času na schůzku, pro nedočkavé klienty jako jsem já… provozně by to šlo zařídit například tak, že by se jedna přepážka půl dne věnovala objednaným klientům, kdežto druhá brala lidi postupně. Nebo by tuto službu mohla nabízet jen jedna pobočka v Brně a ostatní by na ni odkazovaly - když vím čas nezabije mě 10 minut v MHD nebo 20 minut pěšky navíc. Hlavní problém není v čekání, ale spíše v neodhadnutelnosti toho času… Mít lísteček z rezervačního systému, kde by bylo: „stavte se za 45 minut“, šel bych na zrmzku a byl bych nakonec ještě spokojenější. Ono vklastně i kdybych čas odhadnul a zašel si něco vyřídit, tak se pak vrátím a jsem zase poslední nařadě. Doufám že chápete určitou bezvýchodnost této situace a jste se mnou zajedno v tom, že „nějak si to musíte přetrpět“ není zrovna nejlepší první dojem.
Veci jsou tiche, to jen levicaci delaji kraval 11. září 2013 15:34
Pan moralista nejak zapomnel to svoje, resp. po jinych vyzadovane, „bů“ (nejenze nepochopil, ze zdravi ten, kdo vstupuje do mistnosti nebo z ni odchazi, ale take neumi odpovedet na konkretni vyse uvedeny pozdrav mluvciho, takze ono to s tou moralkou bude asi naky jednostranny)… Ja u Fia jsem a vubec mi nevadi, ze tam spolu se mnou nebudou hipici, kteri si zrejme mysli, ze bezplatna banka jim bude jeste otirat sedinku, protoze oni jsou zakaznici (lidicky) jak kazdej jinej… Nejsou. Mimochodem, ta dojemna starost o manazera, ktery ma plat 1500,- Kc/hod., je podobne pitoreskni - ten si totiz jiste zaplati sveho osobniho bankere (ktery ale uz kupodivu nebude zadarmo). To se ale tezko stane naivnimu joudovi, pro ktereho je jeho pseudoslechetnym smyslem zivota pracovat v neproduktivnich (pokud ne primo skodlivych - viz napr. ekoteroristi, co nejdrive vydirali a strasili globalnim oteplovanim a ted se neslavne preorientovavaji na ochlazeni) neziskovkach - a vubec mu neprijde jako odporujici si hloupost mit zaroven predstavu, ze se z neho v budoucnu stane nakej mecenas… Tak to opravdu nefunguje, naopak neziskovky jsou dozivotne zavisle na mecenasich (tedy i on), resp. na statu, tj. i na tech danovych poplatnicich, kteri maji casto zcela jine predstavy, jak by se mely utracet/rozhazovat jejich penize… Takze „nebů“ a necest vasi praci, soudruhu a idealni banku (vse zdarma a jeste tak nejak lidsky pro lidi) doporucuju nejlip na Kube (idealne i s prestehovanim, budou tam mit z vas jiste vetsi radost i uzitek)… PS: Je myslim symbolicke, ze nejmin casu ma clovek, co pracuje v neziskovkach (a nejvic frustrovanej je z banality typek, kterej se jiste jinak snazi vypadat pred svym okolim „na pohodu“) a idealne by rad tak nejak po odborarsku i rozhodoval o tom, jak by danou „kauzu“ mel brat normalne (vice) zamestnany clovek.
Jan Daniel 11. září 2013 15:42
Se mi zdá, že jste nějak ve stresu.

Jak přidat komentář?

Moje fotografie

Štítky

Použití fotek

Fotografie na webu, které jsou opatřené vodotiskem jsou moje a jsou chráněné autorským zákonem. Fotky můžete kopírovat na své Facebooky a blogy, pokud jsou nekomerčního charakteru a pokud mě uvedete jako autora. Za odkaz zpět na celou galerii budu rád a uvítám i když mi dáte vedět, že se vám fotka líbí a půjčujete si ji, třeba do mailu nebo komentářů pod galerií. Díky

Profily

Další odkazy